miércoles, 19 de febrero de 2014

Mezcla de símbolos

Todo sirve para la protección de la casa. El cristianismo no consiguió erradicar de la montaña las creencias populares.
 
En este caso, la talla en la puerta comparte protagonismo con la garra de rapaz para una mayor protección.
 
 
En otras ocasiones podemos encontrar patas de animales, carlinas ...

 
Santa Eulalia la Mayor. 15/02/14

sábado, 15 de febrero de 2014

Ordovés

Dos caserones componen la mínima estructura de este pequeño núcleo habitado de la Guarguera.

Casa Señor en un primer plano, Casa Pepa al fondo.

 
Casa Señor  ( deshabitada) parece ser del siglo XVI está formada por una torre defensiva y casa adosada. El otro edificio pertenece a la familia Grasa (Casa Pepa), actualmente habitada y rehabilitada,  la conforman una gran cantidad de edificios anexos.

 
La iglesia está dedicada a San Martin, en su interior se puede contemplar una reproducción fotográfica de pinturas de estilo gótico tardío que decoraban su interior y que hoy se conservan en el Museo Diocesano de Jaca.
 

Las fiestas de lugar son para San Martín (11 de Noviembre)
 


No podemos hablar de este pueblo sin hacer mención a la conocida "Piedra de Ordovés" sin duda una de las piedras más misteriosas de este territorio a la que se le atribuyen propiedades curativas.
La familia de Casa Pepa guarda la piedra de Ordovés desde hace 4 generaciones. Según los remedios de la medicina popular el agua en la que se sumerge esta piedra servía para  remediar cualquier inflamación producida por las picaduras de avispa, víbora, alacrán… o envenenamiento. Estas propiedades curativas eran válidas tanto para las personas como para el ganado.



jueves, 6 de febrero de 2014

Candelera de Balbastro 2014


Se diz por istos puestos, que a feria d'a Candelera, ye a más biella d'Aragón. Os suyos orixens prenzipioron fa más de quinientas añadas, cuan o bentidós de setiembre de 1512 a reina Germana de Foix atorgó o prebilexio a ra ziudá de Balbastro pa fer una feria que durase doze dias antis y atros doze dimpues d'a purificazión d'a Nuestra Siñora.
De primeras, bendiban fierro labrato y quincallas, y dimpués o chenero estió muito más amplo.



Cuan prenzipió ista feria, estió clabata en a plaza d'a Candelera, u plaza d'o Entremuro, pero dimpués yera tan importán que as autoridaz dezidioron cambear a suya ubicazión ta atro puesto más amplo y en o año 1813 publicoron un pregón en o que deziban que a feria teneba que zelebrar-se "debaxo d'o coso y os cochins se'n metesen en a Plaza Rastro".





A feria d'a Candelera ye a unica en Balbastro que contina conserbando o suyo carauter comerzial con as suyas charingüetas y candelas, do as chens salen ta ras carreras todos os dos de febrero pa mercar quesos, embutius, pans, matas, artesanía, calzero, testil, complementos...



 "Pa Candelera a mayor nebera, pa San Blas un palmo más, pa Santa Aguedeta, a nieu hasta a bragueta."

"Si a Candelera plora, o ibierno ye difuera"